Szukaj na stronie

STRONA GŁÓWNA
O STOWARZYSZENIU
LISTA CZŁONKÓW
WSZYSTKO
O CZYSTEJ WODZIE
CO MÓWIĄ NAUKOWCY
ORAZ LEKARZE
PUBLIKACJE
KSIĄŻKI O WODZIE
KODEKS DOBREGO
HANDLOWCA
KONTAKT
CZĘSTE PYTANIA
BIULETYN INFORMACYJNY




56.

NOWOCZESNE AUTOMATY Z WODA OSMOTYCZNA NA ULICACH USA

Bez osmozy naturalnej, która odbywa się w organizmach żywych ludzi, zwierząt i roślin nie byłoby życia na Ziemi. Ale dopiero niedawno, bo około 200 lat temu człowiek odkrył istnienie tego zjawiska. Od tego momentu upłynęło 150 lat prób i doświadczeń zanim człowiek zbudował sztuczną błonę (w technice: membranę) osmotyczną i zaczął wykorzystywać ją do oczyszczania wody pitnej. Pierwszą trwałą i wytrzymałą na siły rozrywające membranę poliamidową wytworzono w USA w roku 1952. Tam opatentowano ją i w chwili obecnej istnieją w USA tylko trzy fabryki produkujące je. Membran osmotycznych z poliamidu nie potrafi nikt na świecie wytwarzać poza Amerykanami.
Nikogo więc nie zdziwi, że również w USA rozpoczęto sprzedaż domowych aparatów osmotycznych do oczyszczania wody (rok 1965) i z czasem sprzedaż tych urządzeń promieniowała na inne kraje świata. W Polsce pierwsze urządzenia osmotyczne pojawiły się w 1992.
Ale Ameryka nie pozostaje w tyle. Tam urządzenia osmotyczne są już łatwo dostępne w sklepach, a mimo to sprzedaż bezpośrednia tych aparatów nadal się rozwija. Rozwija się łatwiej dzięki ciągle rosnącej popularności tych domowych stacji uzdatniania wody. Od kilku lat mamy w USA zupełnie coś nowego. Obecnie, zamiast kupować drogie wody w sklepie, można po prostu podejść do ulicznego automatu z własnym 4 - litrowym pojemnikiem i za 25 centów kupić sobie wodę.... osmotyczną. Najtańszy sposób sprzedawania czystej, zdrowej i bezpiecznej wody, bowiem odpada zupełnie transport wody i jej magazynowanie.
Oczywiście 4 litry wody osmotycznej za 25 centów to nadal drożej - niż ta sama woda z aparatu zamontowanego w domu. Drożej oraz mniej wygodnie. Zatem ciągle i na całym świecie rośnie sprzedaż aparatów domowych, a największa ilość tych urządzeń oferowana jest poprzez sprzedaż bezpośrednią.

Spis publikacji